דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימוני כושר רלוונטי לכל סוגי האוכלוסיה! 

מאת    [ 09/05/2012 ]

מילים במאמר: 905   [ נצפה 1548 פעמים ]

 

 

הדרך להשאר מעודכנים- לכל סוגי האוכלוסיה!

 

השינויים הגדולים והאבולוציה המתפתחת בכל הקשור לחדרי כושר ותוכניות אימון עברו שינוי דרסטי ותודעתי בחמישים השנים האחרונות. מדע הספורט ממשיך להתפתח בקצב מדהים, ומדי יום מתגלות תובנות יותר ויותר על גוף האדם, ונלמדות דרכים יעילות כדי להגיע להישגים גבוהים יותר ולהגיע למטרות מהר יותר.

 

בדיוק כאן, מאמן כושר אישי טוב נשאר עם יד על הדופק, מתעדכן ב'טכנולוגיית' הכושר ובטכניקות החדשות בעולם ומשליך זאת על המטרות של כל מתאמן ברמה האישית. עם זאת, מאמן אישי טוב גם לוקח בחשבון ויודע לשלב זאת עם אלמנטים נפשיים ובונה את המוטיבציה של המתאמן. הסוד הגדול באמנות הכושר האישי הוא לדעת איך להוביל מתאמנים לדחוף את עצמם הרבה מעבר לאזור הנוחות שלהם לשינוי בחיים. מאמן צריך להיות בעל ניסיון בתחום הכושר אך לא זו בלבד אלא שיש גם משקל לאמון מתפתח בין המאמן לבין המתאמן בדרך המשותפת.

 

כאמור, מעבר לפעילות במסגרת זאת ומעבר לפעילות הכושר הטריוויאלית, יש למאמן כושר אישי מענה גם למגוון אוכלוסיה וקבוצות עם צרכים מיוחדים ו/או אישיים, כגון פעילות גופנית לנכים ומוגבלים.

 

ראשית יצוין כי לרוב מאותגרי כושר ופעילות גופנית, מרגישים דימוי עצמי נמוך ומוטיבציה ירודה לגבי כל מה שקשור לניצול יכולתם הפיזית. טבעי כי הדימוי העצמי בכל מה שקשור לגופם מונע מהם לפתח את ביצועם אך מסיבה לא מוצדקת!!

 

כאן מאמן כושר אישי יתן מענה, גם ברמת החיזוק הנפשית וגם ברמה הפיסית. מאמן כושר אישי קורא את גופו ומגבלותיו של אותו מאותגר ובמהלך האימונים ישים דגש על הנקודות החלשות.

 

מאמן כושר אישי נותן את הזכות לאותו מאותגר לחוות תחושה של כוח והצלחה ברמה האישית. ע"י כך שבמהלך האימונים יתפתח הכושר הגופני וכן עצימות האימון והתגברות על מכשולים שונים שנראו בראשונה כבלתי אפשריים.

 

אימון כושר אישי ופעילות גופנית לנשים בהריון:

 

לפעילות בתקופת ההריון ערך מוסף רב, למרות החשש הטבעי של נשים מפעילות גופנית בזמן הריון. כמובן שההריון תקין ולא נמצא בסיכון כלשהו, הרי שאימונים בזמן ההיריון  ופעילות גופנית מכינים את האשה להריון ותורמים רבות למצבה הפיזי והנפשי בתקופה זאת. על פי מחקרים שונים לגבי נשים שעסקו בפעילות גופנית נמצא כי זו מונעת לידה מוקדמת, ובקרב נשים מתעמלות הייתה הפחתה של 25% בצורך בניתוחים קיסריים וכן מיעוט של שימוש בזריקות אפידורל ב-35%. כמו כן נרשמה כ-15% פחות מצוקה עוברית, וכן העובר שנולד היה פעיל יותר.

 

אימון כושר אישי פעילות גופנית לגיל השלישי:

 

כאשר מגיעים לגיל השלישי עולה חשיבות בפעילות גופנית עשרת מונים. עדיף מאוחר מאשר אף פעם, וכמו בשיר של שלמה ארצי פתאום קם אדם, גם מי שהגיע לגיל השלישי קם בבוקר ומתחיל ללכת. כמובן שטוב לעשות זאת בפיקוח וביקורת של מאמן כושר אישי שיקנה מיומנות המתאימה למי שלא התאמן כל חייו או שהחליט להעלות ברמת הכושר. שכן בגיל זה לרוב חלה ירידה במסת השרירים וצפיפות העצם. יחד עם זאת פעילות בגיל הזה מחייבת בכדי לשמור על המצב הקיים ולמנוע התדרדרות ו/או מחלות ניוון שונות וכמובן לסגור פערים קיימים ביכולות הפיזיות.

 

אימון כושר אישי ופעילות גופנית לשיפור זוגיות ומשפחה:

 

בתקופה המודרנית אורך החיים התובעני ועלייה בתנאי איכות החיים הביאו להשקעה בקריירה. בבוקר יוצאים באזור השעה 9-00 וחוזרים ב19-00 ובקיצור בית – עבודה – בית, וחוזר חלילה, כך שנים על פני שנים.

 

הפתרון המוצע לשמור על קשר משפחתי בצוותא ושמירה ושיפור הכושר הגופני היא קודם כל לקבוע עובדה. קשה להתחיל ולשבור שגרה ובד"כ שינוי הרגלים של שנים ולשנות מציאות ברגע מבלי שהורגלנו כך, הינה לפעמים בלתי אפשרית. אך כאשר תקבעו עם מאמן כושר אישי הוא ידריך וילמד אתכם לסגל הרגלי כושר נכונים כמו גם משמעת עצמית באווירה כיפיית להתאמן יחד תוך כדי שיתוף פעולה.

 

אימון כושר אישי לקבוצה – הדרך המוצעת הטובה ביותר הלו היא BOOT CAMP:

 

כאשר מנסים להרזות או סתם להיכנס לכושר, אין כמו לעשות את העבודה הקשה הזו בצוות עם עוד אנשים באותה הסירה כי טובים השניים (או יותר) מן האחד. לרבים ישנם שאיפות  לרדת במשקל, להתחיל ללכת באופן קבוע, לרוץ וכיוצ"ב, אך אחת הבעיות בה נתקלים כולם היא בעיית ההתמדה וההטמעה להפוך את הכושר לחלק בלתי נפרד מאורח חיינו. אימונים בקבוצה נותנים תמריץ מוטיבציה להתמיד בפעילות לאורך זמן.  כאשר הקבוצה קובעת לוח זמנים לאימונים אזי נוצרת תחושת מחויבות לקבוצה, בבחינת האחד בשביל כולם וכולם בשביל האחד. מפגש עם אנשים נוספים אשר להם מטרה דומה לשלכם יוצרת תחושה של חלק ממשהו יותר גדול ומגבירה את המוטיבציה להתמיד ולהצליח עד להשגת המטרה כאשר את כולם מאחד מאמן כושר אישי שהינו מורה דרך של הקבוצה.

 

אימון כושר אישי לילדים:

 

כיום בעידן הטכנולוגיה המתקדמת יותר ילדים מזניחים פעילות גופנית ומבלים את רוב זמנם מול המחשב והטלוויזיה. הילד צורך ג'אנק פוד ומזון המזיק לבריאותו כגון חטיפים, סוכריות, עוגיות והרשימה עוד ארוכה. בעקבות חסך בפעילות גופנית בנוסף על התזונה הלקויה, מביא את הילד בטווח הרחוק אם לא הקרוב להימצא בסיכון גבוה לסבול מבעיות השמנה, רגישות למחלות וליקויי יציבה שיובילו גם לפגיעה ברמת הביטחון והערכה העצמית.

 

ידוע שמי שטורח בערב שבת אוכל בשבת, ומי שמקבל עול בנעוריו ועושה כושר מחזק ומחסן את גופו ומונע מעצמו מחלות בגיל מבוגר יותר. שכן, פעילות גופנית מחזקת את המפרקים ועצמות השלד, מפתחת בצורה יעילה את רקמות השרירים ותורמת להתפתחות תקינה בגוף והאסתטיקה וכן מעלה את הביטחון העצמי.

 

לסיכום: מאמן כושר אישי מתייחס ומתאים אימון כושר אישי ביחס לפרמטרים המשתנים בין אדם לאדם ובונה תכנית כך שתפיק את המיטב בהתאם ליעדים המוגדרים, תוך שמירה על פיקוח, בקרה והימנעות מפציעות באווירה טובה וכייפית.

 

BeASport.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב